Het Uber-herontwerp is volkomen ongeïnspireerd

Uber heeft zich beziggehouden met een broodnodige beeldrevalidatie onder het management van de nieuwe CEO Dara Khosrowshahi, inclusief betrokkenheid bij regeringen en regelgevers over de hele wereld, een wereldwijde advertentiecampagne en nu een brede rebrand van het logo en de app.

Deze inspanningen maken allemaal deel uit van een verschuiving weg van de giftige erfenis van oprichter Travis Kalanick in het streven naar een meer betrouwbaar merk.

Het resultaat, gemaakt door het wereldwijde merkadviesbureau Wolff Olins, is een sterk vereenvoudigd logo, waarbij het oude zwarte vierkant in een witte cirkel binnen een zwart vierkantje wordt afgeschaft ten gunste van eenvoudig het woord Uber in een schreefloos lettertype (een gewoonte – het gemaakte lettertype Uber Move genoemd) op een effen achtergrond. Dit kan zwart op een witte achtergrond zijn of naar zwart op zwart worden omgedraaid.

Het nieuwe logo is klassiek, conservatief Silicon Valley, spiegeling van de andere technische giganten van Google, Facebook en Amazon, maar zonder zelfs de kleine visuele bloei die die bedrijven hebben met de gele pijl voor Amazon of de veelkleurige letters van Google. Het nieuwe logo heeft ook slechts een hoofdletter U, in tegenstelling tot de vorige versie met hoofdletters.

Het resultaat is bedoeld om een ​​bedrijf te weerspiegelen dat ervoor zorgt dat “dat wanneer een Uber opduikt, dat is heel duidelijk. Dit heeft implicaties op het gebied van veiligheid als het gaat om toegankelijkheid, dus we hebben dit zeer serieus genomen”, zoals Peter Markatos, Uber’s directeur van branding, vertelde AdWeek.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *